Yeni Yılda Daha Genç Bir Cilt

Cilt Neden Oluşur?

Deri ya da cilt kas ve organları koruyan doku tabakalarından meydana gelen altında yağ tabakası bulanan bir örtü sistemi organıdır. Vücudun sıcak tutulmasını sağlayan ve darbelere karşı koruyan deri veya cildin solunumu nemli vücut yüzeyinde gerçekleşir. Hücrelerde oluşan difüzyon ile atılır. Dış etkenlere karşı bizi bariyer gibi koruyan cilt  vücut ısısını ve su dengesini koruyarak bir takım zararlı maddelerin ter yoluyla vücuttan atılımı sağlar. En alt tabakada destek dokusu olan kolejen, en üst tabakada salgı bezleri ve kan damarları açısından zengin dermis tabakası, ortada ise sürekli hücrelerin üretildiği tabaka olan stratum bazele tabakası yer alır. Stratum bazele tabakasındaki hücreler 14 günde canlılığını kaybetmeye başlayarak en üst cilt tabakasında birikirler ve boynuzumsu bir tabaka oluştururlar. En üst cildin sağlıklı ve genç bir görünümde sürerlilik sağlaması bu alanda biriken ölü hücrelerin dökülerek yenilenmesiyle oluşur. Daha temiz bir deri dökülerek yenilenen deridir. İnsan cildi ortalama 28 günde bir kendini yeniler. Kadın cildiyle erkek cildi karbotox&dolguşılaştırıldığında erkek cildi daha kalın olduğundan erkek cildinin kendini yenileme süreci daha uzundur.

Genel olarak cilt yaşlanmasını iki ana nedene bağlıdır; Yapısal ve Dış Kaynaklı Yaşlanma
Yapısal yaşlanmanın nedeni kişinin dna yapısına göre belirlenir Cildin yaşlanması, dokuların zaman içerisinde bozulma sürecidir. Biyolojik saat kişiden kişiye göre değişiklik gösterir herkeste zamanın etkisi aynı şekilde göstermez.
Sigara stres çevre kirliliği vitamin eksikliği dış kaynaklı yaşlanma olarak adlandırılır. Yapay kaynaklı ışınlar ya da UV güneş ışınlarına sürekli olarak maruz kalan cilt yüzeysel ve hatta daha derin tabakalara zarar vererek, yaşlanma sürecini hızlandıran bir etki yaratır.
Cildin koruyucu hiprolipidik tabakasının incelerek zayıflaması, atmosferdeki kirli havayla devamlı olarak temas etmesiyle doğru orantılıdır. Yüksek oksidasyon gücü olan serbest radikaller oluşturarak cildin yaşlanmasına önemli derecede etki eder.
Sigara, stres ,alkol, düzensiz yaşam biçimine bağlı düzensiz beslenme alışkanlıkları, kaslarda gerginlik yaratarak cilt kırışıklıklarına ve cildin buruşmasına neden olur Fazla çalışma ve yeteri kadar besin minerallerinden faydalanamayan cilt hücreleri dermis rezervlerinden harcar. Bu nedenle eser elementler, temel yağ asitleri, vitaminler gibi yeterli besin kaynağını elde edemeyen cilt temel elementlerinde eksilme fark edilir. Cilt hücrelerinin metabolizmasının yavaşlaması genetik ve çevre etmenlerine bağlı olumsuz şekilde tetiklenen serbest radikallerin tekrar eden saldırıları ile meydana gelen ince çizgiler, ışıltı ve elastikiyet kaybı cilt yaşlanmasının ilk işaretleridir. Ciltteki dermis tabakasının temel yapısı hyaluronic asit ve kolajen fiberlerinin azalması ile çizgiler derinleşerek cilt sıkılığı kaybolur. Daha kırılgan hal alan cilt yapısı yoğunluğunu kaybederek sarkmaya başlar. Cilt lipidlerinin doğal sentezi azalarak kuruya dönen cilt yapısı nedeniyle olgun cilt yoğunluğunu canlılığını ve konforunu kaybeder.

Botoks Nedir?
Botoks, yüz kaslarının çalışmasını 4 ile 6 ay süreyle hafifleten veya durduran bir ilaçtır. Küçük iğneler kanalıyla deri altına kişinin ihtiyacına göre yeterli miktarlarda verilir. Gereksiz yere fazla çalışan ve kırışıklıklık yüz sarkmalarına neden olan kaslara uygulanır. Gözde kaz ayakları bölgesinde üç 3 nokta veya beş 5 noktaya alın kaldırma durumunda ortaya çıkan çizgilerdeki belli alanlara yapılır. Uygulanacak bölgeye ve kişiye göre miktar çok önem arz eder. Yüz sarkmalarında ve boyunda yüz ovalinde oluşan bölgelere dudak bölgesinde dudağı meydana getiren çizgilerin içine yapılır. Amaç uygulama yapılan alanda çalışan kasları engellemektir. 2 – 3 günde başlayan etki 10 – 15 gün içinde tam anlamıyla uygulanan bölgeye oturur. Bu noktada tekrar bir kontrole kişi davet edilir ve tutmama ihtimali olan veya asimetri yaşama ihtimali bölgeye tekrar bakılır ve düzeltilme sağlanır. Botoks yılda 2 ya da 3 kere olmak üzere 4 ile 6 ay aralıklara kişinin ihtiyacına göre yapılmalıdır.

Dolgu Nedir?
Dolgu işlemleri genellikle cilt altına problemli bölgeye iğne aracılığıyla ya da kanül adı verilen ucu sivri olmayan boru şeklindeki malzemelerle verilir. Buradaki amaç cilt dokusundaki boşluğun gidirilmesini sağlayarak toparlanma sağlamaktır. Kırışıklık ve sarkmaların giderilmesinde güvenle kullandığımız tekniktir. Yüz dolgularında malzeme tercihi ve seçimi en önemli unsurlardan biridir. Özellikle hyaluronic asit içeren dolgular göz altı ve dudak çevresinde güvenle kullanılabilmektedir. Aynı şekilde eğitilebilir olmasından kaynaklı herhangi bir sorun ile karşılaşıldığında bu malzemeden kurtulmak oldukça kolaydır. Dolgu süresi 8 ile 18 ay gibi bir süredir. Yüz dolgularında ise cilt yenilenmesi aktif olan yüz dolgularında hedeflenen süreden daha fazla bir sürede etki sağlanabilir.

Botoks ve dolgu uygulamaları muhakkak yüz anatomisinde uzman bir doktora gidilmesi tavsiye edilir. Yüz sarkmaları ve cilt dokusunda kırışıklığa neden olan sebepler araştırılır. Ve buna göre bir doğru tedavi önerilir. Yüz sarkmalarında yanlış bir uygulama yapıldığında yüzde kayma riski söz konusu olabilir.

Comments are closed.