Ameliyatsız Jinekomasti Tedavisi

CoolSculpting yöntemi ile bıçak altına yatmadan jinekomasti ameliyatını gerçekleştirmek artık mümkün! Kadında giydiği kıyafeti gösteren göğüstür algısı yüz yıllardır değişmedi. Göğsün yeterli büyüklükte olması kadın bedeninde önemli bir faktördür. Vücuduna oranla küçük memeye sahip kadınların depresyona sürüklediği de aşikar. Bu nedenle meme büyütme operasyonu gerçekleştirmek için bıçak altına yatan kadınların sayısı azımsanmayacak rakamlara ulaşmış durumdadır.

Peki ya erkekler? Erkeklerde ergenlik döneminde çeşitli faktörler nedeniyle meme büyüme sorunuyla karşılaşmaları olasıdır. Bu sorunla karşılan erkekler bunalıma girmektedir. Erkeklerin meme bölgesinin veya sadece meme dokusunun normalden fazla,  kadın tipinde aşırı büyümesi jinekomasti olarak adlandırılmaktadır. Oysa jinekomasti tedavi edilebilmektedir.  Erkeklerde meme büyümesi çoğu zaman herhangi bir neden yok iken görülmektedir. Ancak buna neden olabilen birçok faktörde vardır; Testosteron üretiminin azaldığı hastalıklar (Kleinfelter Send., Orşiektomi…), Östrojen üretiminin arttığı hastalıklar (Testis Tümörleri, Böbreküstü bezi tümörleri), Şişmanlık, Karaciğer fonksiyonunu bozan hastalıklar, tiroid fonksiyon bozuklukları, böbrek yetmezliği, bazı antidepresan ilaçlar, vücut geliştirme sırasında alınan Anabolik steroidler, bazı mide ilaçları, alkol kullanımı, marihuana ve eroin kullanımı erkekte meme büyümesine neden olabilir.  Jinekomasti; erkeklerde kadın tipinde meme dokusu oluşmasıdır. Bazı ilaçların etkisiyle ya da hormonal dengesizlik sonucu ortaya çıkabilir. En sık olarak yapısal ve genetik nedenlerle yani altta yatan bir patoloji olmadan ortaya çıkar.

Erkek çocukların ergenlik dönemlerinde %90’ında meme büyüme faktörü kendiliğinden bir yıl içinde geçer. Ancak jinekomastiye yol açan diğer durumların hastalarda dikkatlice incelenmesi gerekir.  Sadece Klinefelter’s sendromunda meme kanseri riski 60 kat artmaktadır.  Elbette erkekte meme büyümesi her zaman bir hastalık bulgusu değildir. Jinekomastinin en sık sebebi, nedeni bilinmeyen bir durum ya da şişmanlıktır. Ergenlik çağında ortaya çıkan jinekomasti şikayetleri bu dönemde hormonal değişikliklere bağlıolabileceğinden cerrahi girişim için en az 2 yıl beklenmelidir. Ergenlik sonrası dönemde 2 yıl içinde gerilemeyen jinekomastiler operasyona uygundurlar.
Erkeklerin %40’ ının sorunu jinekomastinin yarattığı özgüven eksikliği zaman zaman ciddi bir sorun haline gelmektedir. Jinekomasti operasyonu bu sorunun çözülmesinde en etkili yöntemdir. Üç ana tipi vardır: Glandüler tipte gerçek meme dokusu, lipomatöz tipte ise yağ dokusu artışı ve mikst (karışık) tipte ise hem meme dokusu artışı hem de yağ dokusunda artış bulunmaktadır. Bu tiplere göre tedavisi değişir. Operasyon öncesinde kitlenin ultrason ile incelenmesinde yapılır. Kitlenin sadece yağ dokusundan oluşup oluşmadığı ortaya konabilir.

Jinekosmati Tedavisi Tek Seansta Çözümlenebiliyor

Jinekomasti çeşitli sebeplerden kaynaklanabileceği için uygulama öncesi bazı testlerin yapılması gerekiyor. Kişi ilaç kullanıyorsa tüm ilaçların listesini uygulama öncesi mutlaka istiyorum. Jinekomasti şikayeti ile başvuran hastalarımıza izsiz bir jinekomasti ameliyatı uyguluyorum. Meme ve göğüs kahverengimsi üzerinde kesi yapmadan, hiç bir iz oluşturmadan, sadece ince kanüllerin girebildiği deliklerden içerideki yağ ve meme dokusunu homojen bir şekilde alabilmeyi mümkün kılmaktayız.
Hiçbir cerrahi müdahale olmaksızın cildin altındaki yağ hücrelerine ulaşabilen soğuk lipoliz CoolSculpting uygulaması sırasında ve sonrasında hasta herhangi bir ağrı hissetmemekle birlikte gözle görülen tek etkisi uygulama yapılan alandaki geçici kızarıklıktır.
Özel hassas uygulama başlığı sadece yağ dokusu alanlarına etkili olduğundan ve uygulama sırasında özel solüsyonlar kullanıldığından çevre dokulara herhangi bir etki beklenmez. Yaklaşık 30-60 dk süren uygulamada iyileşme süreci yok gibi bir zaman kısıtlanması yaşanmıyor. Gündelik hayata adaptasyon süreci olmayan bir tedavi olduğu için yoğun talep alıyoruz. Kararlı olmayan hastaya genelde tedaviye başlamamasını öneririm. İyi bir sonuç için hasta mutlaka bizi dinlemeli.

– Uygulama sonuçlarının kalıcılığını nasıl sağlıyorsunuz ve bunu nasıl ölçebiliyorsunuz?
Uygulama  %20 ile %40 oranında ilk tedavide her hangi bir diyet uygulamadan spora ihtiyaç duymadan sonuçlanır.
Öncesi sonrası fotoğrafları ile gözle görülür şekilde farkı hissetmek mümkündür.

– Tek bir günde birden fazla uygulama yapılabiliyor mı?
Ameliyatsız bölgesel incelme teknolojisi Coolsculpting için tek bir günde birden fazla uygulama sağlanabilir. Türkiye’de 18 bölgeye uygulama yapılan hastalar mevcuttur.

– Uygulama öncesi yapılması gereken testler var mı?
Uygulama öncesi yapılan test yoktur. Ancak soğuğa karşı hastalığı olan kişiler ki 1000’de 1 kişide görülür; bu uygulamayı yaptıramaz. Sezeryandan 6 ay sonrası yapılması uygundur.

– Bu işlem herkese uygulanabilir mi? Yaş, kilo sınırı ya da hastalık geçmişi bu uygulamayı engeller mi?
Bu işlem 18 yaş sonrası diyet ve spora rağmen halen varolan inatçı yağlara karşı cerrahi uygulamasız bir yöntemdir. Karıştırılmaması gereken konu obez kişilerin bu uygulama için uygun olmadığıdır. Vücut kontörünü belirginleştirmek, aynada kendini daha fit  görmek isteyen, bölgesel yağlarından şikayetçi olan, yaza girerken bikinilerini rahatça giyebilecek kıvama gelmek isteyenler için uygundur.